sobota, 25 czerwca 2022

Violetta Villas/Czesława - Sanah i Natalia Grosiak


 Miałam napisać o ciekawych kanałach filmowych, teatralnych na YouTube, ale po wysłuchaniu piosenki "Czesława", musiałam napisać coś o niej tutaj. Nie przepadam za Sanah, bo swoje utwory śpiewa z transakcentacją, prawie każdy (przesunięcie akcentu w wierszu lub pieśni z jednej sylaby na inną). Mnie uczono, że to błąd, że tak się tekstów piosenek nie powinno pisać, tak się nie powinno śpiewać.Strasznie mnie to drażni, a tak po za tym nie przemawia do mnie, jej styl, jej muzyka. Oczywiście szanuję, bo śpiewa swoje teksty, komponuje też muzykę. Nie jest tylko kolejnym tworem marketingowym wytwórni fonograficznej. Jednak po usłyszeniu piosenki "Czesława" trochę zmieniam zdanie. Piękna melodia, Sanah napisała, że inspiracją do skomponowania tych dźwięków, była muzyka z filmu "Amelia". Muzyka mnie poruszyła, jest piękna. Tekst wzrusza, artystka śpiewa razem z Natalia Grosiak (Mikromusic). Całość niesamowita! Sanah i Grosiak wspaniale oddały hołd wielkiej artystce Violetcie Villas, która jak wiemy nazywała się Czesława Gospodarek. W tekście: "ucieknę stąd, ten cud, ten miód, ten cud, ten miód, smakuje goryczą" Jest nawiązaniem do jej powrotu do Polski. "Złoty klucz na dłoni, to nie mój dom" - jak wiadomo Violetta nie żyła w luksusie. Koniec dosłownie wbija w fotel: "Równiutko idź Tam mówią będzie raj Gdy zostaniesz tu Na zawsze będziesz sam" Jak wiemy, wielka artystka odeszła w samotności. Nie mogę przestać słuchać, ciągle mam łzy!

4 komentarze:

  1. Witam serdecznie ♡
    Też nie przepadam za twórczością Sanah, zapewne dlatego, że to nie moje muzyczne klimaty. Oczywiście słucham po trochu z każdego gatunku, ale moim ukochanym zawsze będzie rock :) Cudowna inspiracja, nie znałam tej piosenki!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem bardzo muzyczna, mam mnóstwo płyt, ukochany wykonawca Zbigniew Wodecki. Lubię jazz, rock i starocia! Dzięki za odwiedziny i komentarz! Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Sanah na okrągło puszczana jest w RMF FM. Faktycznie melodia do piosenki Czesława jest bardzo piękna.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie melodia piękna, a i tekst dobry. Dzięki za odwiedziny mnie!

      Usuń

Zostaw po sobie ślad...

Gil ptak taki

 W ten poniedziałek było słonecznie, ale mroźno, no mamy w końcu zimę! Pięknie było, szłam sobie do pracy i cykałam aparatem w telefonie zim...