poniedziałek, 26 września 2022

Kolejni wielcy już po tamtej stronie




 

Franciszek Pieczka nie żyje. Miał 94 lata! Wielki, wybitny, genialny aktor! Stworzył wiele niezapomnianych kreacji aktorskich w filmach takich mistrzów polskiego kina jak: Andrzej Wajda „Pokolenie”, „Wesele”, „Ziemia obiecana”, Jerzy Hoffman „Potop”, Kazimierz Kuc „Perła w koronie”, Paciorki jednego różańca ,Jerzy Kawalerowicz „Matka Joanna od aniołów „Austeria”, Andrzej Kondratiuk Hydrozagatka! Zapamiętamy jego cudowną rolę Stacha Japycza w serialu „Ranczo”, czy Gustlika w „Czterej pancerni i pies”. Ilekroć pojawiał się na ekranie, ekran jaśniał. Taka szlachetność bezwarunkowa. Będzie go bardzo brakować! 😢 Wielcy odchodzą, a życie toczy się dalej... Smutno się zrobiło...





 Nie żyje też Louise Fletcher. Gwiazda "Lotu nad kukułczym gniazdem" miała 88 lat! Rola siostry w "Locie nad kukułczym gniazdem"Miloša Formana nie mam pytań. Rola doskonała w doskonałym filmie! Grała tak, że po prostu miałam ochotę ją zamordować! Niesamowita siostra Ratched. Szacunek! Na zawsze siostra Ratched. Kiedyś czytałam, gdzieś artykuł o odbieraniu nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej. Fletcher wygłosiła jedną z najbardziej wzruszających mów dziękczynnych. Zagrała też bardzo dobrze naukowca w filmie "Burza mózgów". Scena kiedy dotyka rozgrzanej lutownicy i ... (spojler) to mistrzostwo! Grała też podlą babkę w "Kwiaty na poddaszu".

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad...

Gil ptak taki

 W ten poniedziałek było słonecznie, ale mroźno, no mamy w końcu zimę! Pięknie było, szłam sobie do pracy i cykałam aparatem w telefonie zim...