niedziela, 22 maja 2022

Zmarł muzyczny gigant grecki twórca muzyki elektronicznej i muzyki filmowej Vangelis!

 




 Kolejny wielki muzyk, kompozytor nie żyje! Vangelis czyli Ewangelos Odiseas Papatanasiu twórca muzyki elektronicznej, filmowej, zdobywca Oscara 1982 roku za muzykę do filmu Rydwany Ognia. Był prekursorem bogatego brzmienia elektronicznego i niesamowitym twórcą! Uwielbiam muzykę z filmu Rydwany ognia Hugho Hudsona! Dzięki muzyce film Hudsona bardzo zwyczajny stał się  „wybitnym”, doładowała mu to, czego zabrakło w scenariuszu. Niesamowita jest też muzyka z filmu Ridleya Scotta Łowca androidów, dla mnie magiczna, zawsze mam ciary na całym ciele, jak jej słucham! Zamykam oczy i odpływam w baśniowy świat... Może nie wszyscy wiedzą, ale Vangelis założył z Demisem Roussosem i Loukasem Siderasem zespół Aphrodite’s Child (Dziecko Afrodyty) Wielka strata, pozostanie po nim niesamowita muzyka! 

  

Vangelis - Chariots Of Fire

  

Vangelis - Blade Runner Soundtrack

 

 
 Vangelis plays songs of Aphrodite's Child at Discorama, 1972.
 

 

EXTREMELY RARE Demis Roussos in 'Aphrodite's Child' Live in Lille, 1968

 

 

2 komentarze:

  1. Wielkie dzięki, że do mnie wpadłaś. Nie miałam pojęcia, że istnieje taki fajny blog. Hmm, Vangelis'a odkryłam w 2000 roku ,kiedy byłam w Pradze na Křižíkovych fontannach. Tam woda i cudowna muzyka przeniosła mnie w inny, magiczny świat.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    https://www.nocowanie.pl/krizikova-fontanna-w-pradze.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odwiedziny u mnie na blogu, zapraszam częściej!

      Usuń

Zostaw po sobie ślad...

Gil ptak taki

 W ten poniedziałek było słonecznie, ale mroźno, no mamy w końcu zimę! Pięknie było, szłam sobie do pracy i cykałam aparatem w telefonie zim...