niedziela, 19 lutego 2023

Dawno nie pisałam...

 I znowu smutny post, a ja w ogóle nie mam czasu na pisanie, jakoś człowiek wszędzie pędzi, życie niestety ostatnio nie nastraja optymistycznie. To co się dzieje na świecie jest przerażające, a niestety będzie gorzej.Oj można złapać strasznego doła, ale parę rzeczy fajnych, a nawet bardzo fajnych się wydarzyło. Zacznę jednak po kolei. Ostatnio zmarła muzyczna legenda, kompozytor wielu cudownych piosenek, wspaniałej muzyki filmowej, utworów, które śpiewały największe muzyczne gwiazdy. Burt Bacharach, bo o nim mówię to jeden z moich ukochanych kompozytorów, uwielbiam jego muzykę, piosenki, bo uwielbiam jazz i szeroko pojętą muzykę rozrywkową. Świetne kompozycje, wielkie przeboje, śpiewane przez wspaniałych artystów. by wymienić kilku: Doris Day, Barbra Streisand,Dionne Warwick,Jack Jones, Cilla Black! Jak to mówił o takich piosenkach mój kolega muzyk, że każdy szanujący  piosenkarz w Ameryce to śpiewa. I tak jest, bo to są evergreeny! Jak to mówił o takich piosenkach mój kolega muzyk, że każdy szanujący piosenkarz w Ameryce to śpiewa. I tak jest, bo to są evergreeny! 

Zmarła też Raquel Welch, aktorka znana m.in. z "Trzech muszkieterów". Miała 82 lata. Istna piękność, ikona kina, stylu. Pamiętam, jak zachwycała mnie w filmie Trzej muszkieterowie, strasznie mi się wtedy podobała, to był czas podstawówki. Zmarła Raquel Welch 

 Coż... Życie toczy się dalej!  

A ja ostatnimi czasy choć zabiegana, to znalazłam chwilę wytchnienia na wyjście do teatru i na dwa świetne koncerty. W Teatrze Jaracza obejrzałam przedstawienie Coraz bardziej zielona gęś na podstawie Teatrzyku Zielona Gęś Gałczyńskiego. Świetne przedstawienie z muzyką Turnaua w wykonaniu olsztyńskich aktorów! Na prawdę przednia zabawa, humor, piosenka, gra aktorska świetnie!


Jack Jones- Wives and Lovers (jedna z ulubionych piosenek)

Dionne Warwick - Walk On By (kolejna z ulubionych piosenek)


 
Doris Day-Send Me No Flowers piosenka z filmu o tym samym tytule

(cudo)


 Barbara Joan Barbra Streisand / Burt Bacharach - Close to you
❤

 

 

 B.J. Thomas Raindrops Keep Fallin On My Head piosenka z filmu z 1969 roku Butch Cassidy and the Sundance Kid Coś absolutnie cudownego!



No i wisienka na torcie koncerty Krystyny Prońko i Alicji Majewskiej. Obie wokalistki w fantastycznej formie. Panie śpiewały wyśmienicie i tak też wyglądały, kurcze, a Majewska ma 73 lata. Muzycznie, stylistycznie zupełnie różne, jak dwa różne i odmienne światy, ale obie genialnie, fantastyczne piosenki w warstwie tekstowej, muzycznej aranżacyjnej. Fenomenalne i nie da się ich pomylić, mają swój niepowtarzalny styl. Brzmią na koncercie, jak na płycie, śpiewały na żywo. Prońko jazzowo-funkowa, Majewska bardziej popowa, to są wielkie artystki, lata mijają, a one są w świetnej formie i mają tłumy na koncertach, każda bisowała i miała brawa na stojąco.













 

A w marcu czekają mnie kolejne dwa super wydarzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad...

Gil ptak taki

 W ten poniedziałek było słonecznie, ale mroźno, no mamy w końcu zimę! Pięknie było, szłam sobie do pracy i cykałam aparatem w telefonie zim...